free joomla slider module
Друк

ГУ ДФС у Запорізькій області інформує

Запорізькі експортери отримали на митниці понад 800 сертифікатів на товари до країн ЄС та ЄАВТ

 

З початку року українські митниці почали видавати вітчизняним експортерам сертифікати на товари, що поставляються до країн Європейського Союзу.

Як повідомив в. о. начальника Запорізької митниці ДФС Антон Жучков, за сім місяців запорізькі підприємства отримали 813 "євросертифікатів".

Найбільшу кількість документів було оформлено до європейських країн, а саме Польщі, Німеччини, Болгарії, Румунії, Литви, Чехії, Естонії, Нідерландів, Швейцарії та інших. Всього у списку запорізьких товаровиробників 21 держава Європейського Союзу та 2 держави ЄАВТ.

 

Нагадуємо, сертифікат EUR.1 є підставою для тарифних преференцій товарам українського походження, які експортуються до країн ЄС та ЄАВТ. Він посилює відповідальність експортера за достовірність інформації, яка потрібна для визначення українського походження товару.

Цей документ заповнюється на митниці ДФС безкоштовно на кожну партію товарів у разі, якщо його необхідно пред'явити як доказ, що товари відповідають вимогам правил визначення преференційного походження, встановлених в Угоді про асоціацію, при застосуванні преференційних ставок ввізного мита.

На сайті фіскальної служби України можна детально дізнатися про місця та умови видачі сертифікатів EUR.1: http://sfs.gov.ua/mapc/.

 

 

Ввезти іномарку до України стало дешевше

 

З 1 серпня 2016 року набрав чинності Закон України від 31 травня 2016 року №1389-VIII "Про внесення зміни до підрозділу 5 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України щодо стимулювання розвитку ринку вживаних транспортних засобів" (Закон №1389-VIII), який передбачає пільгові умови ввезення автомобілів.

Знижені ставки поширюються на осіб, які ввозять для власного використання або на користь інших осіб за договорами купівлі-продажу, міни, поставки, дарування, комісії, доручення, поруки, іншими господарськими та цивільно-правовими договорами або за рішенням суду, не більше одного автомобіля на рік.

У разі відчуження протягом 365 днів з дня реєстрації транспортних засобів, при ввезенні яких були застосовані знижені ставки акцизного податку, платник податку буде зобов’язаний сплатити акцизний податок за ставками, передбаченими Податковим кодексом України.

Відповідно до Закону №1389-VIII до 31 грудня 2018 року знижено ставки акцизного податку на такі транспортні засоби, що були у вжитку:

1) легкові автомобілі;

2) інші моторні транспортні засоби, призначені головним чином для перевезення людей, включаючи вантажопасажирські автомобілі-фургони та гоночні автомобілі (крім моторних транспортних засобів, призначених для перевезення 10 і більше осіб).

Ставки акцизного податку залежать від виду транспортного засобу і потужності його двигуна: робочий об’єм циліндрів двигуна; ставка акцизного податку за 1 куб. см об’єму циліндрів двигуна; загальна сума акцизу за одне авто.

Транспортні засоби з двигуном внутрішнього згоряння з іскровим запалюванням та з кривошипно-шатунним механізмом:

– не більше 1000 куб. см – 0,102 євро;

– від 1001 до 1500 куб. см – 0,063 євро;

– від 1501 до 2200 куб. см – 0,267 євро;

– від 2201 до 3000 куб. см – 0,276 євро;

– від 3001 куб. см і більше – 2,209 євро.

Транспортні засоби з двигуном внутрішнього згоряння із запалюванням від стиснення (дизелем або напівдизелем):

– не більше 1500 куб. см – 0,103 євро;

– від 1501 до 2500 куб. см – 0,327 євро;

– від 2501 до і більше – 2,209 євро.

Натомість законодавець передбачив ряд обмежень. Так, знижені ставки акцизного податку не застосовуватимуться для легкових автомобілів, якщо вони:

– мають походження з країни, визнаної державою-окупантом згідно із законом України та/або визнаної державою-агресором по відношенню до України згідно із законодавством, або ввозяться з території такої держави-окупанта (агресора) та/або з окупованої території України, визначеної такою згідно із законом України;

– вироблені до 1 січня 2010 року;

– ввозяться на митну територію України у кількості понад один легковий автомобіль протягом календарного року.

 

 

За фактом хабарництва затримано двох співробітників фіскальної служби

 

3 серпня співробітники прокуратури Запорізької області спільно з працівниками управління внутрішньої безпеки Головного управління ДФС у Запорізькій області затримали двох фахівців фіскальної служби у той час, коли вони отримали незаконну грошову винагороду у сумі 15 тисяч гривень.

Як з'ясувалося у ході слідства, гроші фахівці ДФС вимагали від одного з підприємців Запорізького регіону за надання йому можливість безперешкодно здійснювати господарську діяльність.

За даним фактом розпочато кримінальне провадження, передбачене ч.3 ст. 368 КК України, за яким наразі проводяться слідчі дії.

Нагадуємо: про факти корупційних чи протиправних дій з боку співробітників територіальних органів Державної фіскальної служби у Запорізькій області, необхідно повідомляти за номером: (061) 213-54-58.

 

                                             

Неприбуткові організації до 16 вересня 2016 року повинні підтвердити свій статус

Відповідно до постанови КМУ від 13.07.16 № 440 фіскальні органи протягом двох місяців з дня набрання нею чинності (з 16 липня 2016 року), надісилатимуть до неприбуткових організацій, включених до Реєстру неприбуткових організацій на день набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування неприбуткових організацій» від 17.07.15 № 652, письмові запити про надання в місячний строк із дня їх отримання:

- відповіді щодо відповідності неприбуткової організації вимогам, установленим п. 133.4 Податкового кодексу;

- завірених нею копій установчих документів організації (крім неприбуткових організацій, установчі документи яких оприлюднені на порталі електронних сервісів згідно із Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» та які відповідають вимогам, установленим п. 133.4 Податкового кодексу).

Житлово-будівельні кооперативи повинні також надати завірені копій документів, що підтверджують дату прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку та факт спорудження або придбання такого будинку житлово-будівельним (житловим) кооперативом.

Постанова КМУ від 13.07.16 № 440 «Про затвердження Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру» набрала чинності 16 липня 2016 року (опублікована в «Урядовому кур’єрі» 16.07.2016 №132).

Затверджено звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації

Міністерством фінансів України наказом від 17.06.2016 № 553 "Про затвердження форми Звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації" затверджено форму Звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації.

Звіт за зазначеною формою подається до фіскальних органів неприбутковими підприємствами, установами та організаціями у строки, передбачені для подання податкової декларації з податку на прибуток підприємств.

Наказ №553 набирає чинності з дня його офіційного опублікування (опублікований в «Офіційному віснику України» від 02.08.2016 №58).

 

При списанні простроченої кредиторської заборгованості необхідно відкоригувати податковий кредит

 

У платників ПДВ податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) протягом такого звітного періоду у зв'язку з:

 

- придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг;

 

- придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті.

 

Сума заборгованості одного платника податків перед іншим платником податків, що не стягнута після закінчення строку позовної давності, є безповоротною фінансовою допомогою.

 

Товари чи послуги, отримані платником ПДВ та неоплачені протягом терміну позовної давності, вважаються безоплатно отриманими, оскільки відсутній факт їх придбання. Тому у платника податку відсутнє право на податковий кредит щодо таких товарів/послуг.

Отже, якщо платник ПДВ при придбанні товарів/послуг на підставі отриманої податкової накладної сформував податковий кредит, але не оплатив їх протягом терміну позовної давності, то в податковому періоді, в якому відбувається списання кредиторської заборгованості, необхідно відкоригувати суму податкового кредиту, сформованого при отриманні неоплачених товарів/послуг.

Зменшення податкового кредиту здійснюється на підставі бухгалтерської довідки.

Зазначена норма визначена п. 198.3 ст.198 Податкового кодексу України та роз’яснена листом  ДФС України від 29.06.2016  № 14038/6/99-99-15-03-02-15.

Затверджено порядки щодо реєстрації та застосування РРО, КОРО та РК

Міністерством фінансів України наказом від 14.06.2016 р. № 547 затверджено:

- Порядок реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги);

- Порядок реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації операцій з купівлі-продажу іноземної валюти;

- Порядок реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг обліку розрахункових операцій;

- Порядок опломбування реєстраторів розрахункових операцій.

Як визначено Порядком, вимоги до форми і змісту КОРО та РК у частині відображення інших податків (зборів), крім ПДВ, не поширюються на здійснення у них записів про рух готівки та про суми розрахунків на підставі розрахункових документів, що друкуються РРО, версії внутрішнього програмного забезпечення яких включені до Державного реєстру РРО, до набрання чинності цим наказом (до 26.07.2016 р.)

До створення реєстру центрів сервісного обслуговування суб'єкт господарювання подає до контролюючого органу разом із заявою про реєстрацію (перереєстрацію) РРО та копією договору з ЦСО про технічне обслуговування та ремонт такого РРО копію документа, яким підтверджується право, надане ЦСО виробником РРО на проведення технічного обслуговування і ремонту відповідної моделі (модифікації) РРО.

Наказ набирає чинності з дня офіційного опублікування (опублікований в Офіційному віснику України  26.07.2016 р. №56).

Затвердженопорядок розрахунку податку на прибуток нерезидентів, які провадять діяльність на території України через постійне представництво

Міністерством фінансів України наказом від 13.06.2016 N544 "Про затвердження форм та Порядку розрахунку податку на прибуток нерезидентів, які провадять діяльність на території України через постійне представництво"  затверджено:

Порядок розрахунку податку на прибуток нерезидентів, які провадять діяльність на території України через постійне представництво;

 

- форму Розрахунку податку на прибуток нерезидента, який провадить діяльність на території України через постійне представництво, на підставі складення окремого балансу фінансово-господарської діяльності;

 

- форму Розрахунку податку на прибуток постійного представництва нерезидента, визначеного шляхом застосування до суми отриманого доходу коефіцієнта 0,7.

Наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування (опублікований в Офіційному віснику України від 29.07.2016 №57).

Помилки у фінансовій звітності, які вплинули на податок на прибуток, виправляються або через уточнюючий розрахунок, або у складі податкової декларації

Якщо внаслідок виправлення помилок у фінансовій звітності змінюються показники декларації з податку на прибуток, зокрема показник рядка 01 «Дохід від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений за правилами бухгалтерського обліку» або рядка 02 «Фінансовий результат до оподаткування (прибуток або збиток), визначений у фінансовій звітності відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності (+, -)», то помилки можна виправити:

- або шляхом подання уточнюючого розрахунку;

- або у складі податкової декларації з податку на прибуток за відповідний податковий (звітний) період.

При поданні податкової декларації (уточнюючого розрахунку) доцільно подавати доповнення до такої декларації (розрахунку), з відповідними поясненнями та зазначенням відповідних сум, вказавши про цей факт у спеціально відведеному місці у податковій декларації, а також копії фінансової звітності з виправленими показниками.

Зазначена норма визначена п.50.1 ст. 50 Податкового кодексу України та роз’яснена листом ДФС України від 26.05.2016 р. № 11515/6/99-99-15-02-01-15.

Затверджено Порядок контролю за досягненням платниками єдиного податку - фізичними особами граничного розміру доходу

КМУ 13.07.2016 року затверджено постанову "Про затвердження Порядку здійснення органами доходів і зборів контролю за досягненням платниками єдиного податку другої і третьої груп (фізичними особами - підприємцями) обсягу доходу, визначеного пунктом 296.10 статті 296 Податкового кодексу України".

Постановою визначено механізм здійснення фіскальними органами заходів податкового контролю за досягненням платниками єдиного податку другої і третьої груп (фізичними особами) обсягу доходу понад 1 млн. грн., що зобов’язує  їх застосовувати реєстратори розрахункових операцій при здійсненні готівкових розрахунків.  

Для визначення граничного обсягу доходу враховуються в сукупності усі види доходів, які отримані платником єдиного податку від провадження підприємницької діяльності протягом календарного року незалежно від обраних видів діяльності.

Для здійснення податкового контролю використовується податкова інформація, зібрана та/або отримана контролюючими органами, та яка зберігається з урахуванням результатів її опрацювання в інформаційних базах контролюючих органів або безпосередньо посадовими (службовими) особами таких органів.

Для отримання податкової інформації контролюючі органи можуть:

- звертатися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин з письмовим запитом про подання податкової інформації;

- проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання стосовно платників єдиного податку.

З метою здійснення податкового контролю за досягненням платниками єдиного податку граничного обсягу доходу контролюючий орган може проводити документальну позапланову перевірку та фактичну перевірку.

Постанова КМУ від 13.07.2016 року № 439 "Про затвердження Порядку здійснення органами доходів і зборів контролю за досягненням платниками єдиного податку другої і третьої груп (фізичними особами - підприємцями) обсягу доходу, визначеного пунктом 296.10 статті 296 Податкового кодексу України" опублікована в «Офіційному віснику України» від 26.07.2016 №56).

Платники єдиного податку - фізичні особи сплачують за себе єдиний внесок в розмірі, який самостійно визначили, але не менше мінімального страхового внеску на місяць

 Платники єдиного податку - фізичні особи  зобов’язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок.

Такі платники можуть сплачувати єдиний внесок у вигляді щомісячного авансового платежу в розмірі, який самостійно визначили, до 20 числа кожного місяця поточного кварталу. Суми єдиного внеску, сплачені у вигляді авансових платежів, ураховуються платником при остаточному розрахунку, який здійснюється ним за календарний квартал.

Єдиний внесок встановлюється у розмірі 22% суми, що визначається такими платниками самостійно для себе, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску.

При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску (суми, що визначається розрахунково як добуток мінімального розміру заробітної плати на розмір внеску, встановлений законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід)).

Отже, фізичні особи - платники єдиного податку сплачують за себе єдиний внесок в розмірі, який самостійно визначили, але не менше мінімального страхового внеску на місяць (з 1.05.2016 р. - 319 грн (1450 грн. х 22%)), в термін до 20 числа місяця, що настає за звітним кварталом.

При цьому платники можуть сплачувати єдиний внесок у вигляді авансових платежів до 20 числа кожного місяця поточного кварталу, які враховуються ними при остаточному розрахунку, що здійснюється за календарний квартал.

Зазначена норма визначена ст. 9 Закону України від 08.07.10 № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування»,
п. 4 розд. ІІІ та п.п. 2 п. 6 розд. ІV «Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», затвердженої наказом МФУ від 20.04.15 № 449.

Затверджено зміни до податкової декларації з ПДВ

Наказом МФУ від 25.05.2016 № 503 "Про затвердження змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України" затверджено Зміни до форми податкової декларації з ПДВ.

Наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування (опубліковано в "Офіційному віснику України" 01.07.2016 №49).

Подання податкової декларації з ПДВ за формою, яка враховує зміни, внесені наказом № 503, вперше  здійснюється за звітний період серпень 2016 року (граничний термін подання 20.09.2016), IV квартал 2016 року (граничний термін подання 10.02.2017).

Нова редакція декларації передбачає спрощення порядку заповнення податкової звітності та розшифровку від'ємного значення різниці між податковими зобов'язаннями і податковим кредитом в розрізі постачальників тільки у тій частині такого від'ємного значення, яка задекларована платником податку до бюджетного відшкодування.

Така деталізація здійснюється в таблиці 2 "Розшифровка суми податку, фактично сплаченої у попередніх та звітному (податкових) періодах постачальникам товарів/послуг або до Державного бюджету України" додатка З (ДЗ) до декларації з ПДВ.

Деталізація від'ємного значення різниці між податковими зобов'язаннями і податковим кредитом, яка переноситься до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду, здійснюється лише в частині періодів її виникнення. Такі дані відображаються в додатку 2 (Д2) до декларації з ПДВ.

При заповненні додатка 2 (Д2) і таблиці 2 додатка З (ДЗ)  доцільно застосовувати принцип хронології формування від'ємного значення, згідно з яким податкові зобов'язання поточного (звітного) періоду зменшуються на суму податкового кредиту у хронологічному порядку його виникнення - від найдавнішого до найновішого.

Тобто у графі 2 таблиці 2 додатка З (ДЗ) до декларації з ПДВ рекомендується вказувати індивідуальний податковий номер контрагента, за рахунок якого виникла сума від'ємного значення, виходячи з хронології її виникнення, починаючи зі звітного періоду, який є найближчим до дати подання декларації (найновіший звітний період) та закінчуючи найбільш давнім звітним періодом.

Зміни щодо податкової декларації з ПДВ, внесені наказом №503, роз’яснено листом ДФС України від 22.07.2016 №24830/7/99-99-15-03-02-17.


Пільги по земельному податку передбачені для фізичних осіб, яким призначено пенсію за віком

Від сплати земельного податку звільняються: інваліди першої і другої групи; пенсіонери (за віком); ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»; фізичні особи, визнані законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Звільнення від сплати податку поширюється на одну земельну ділянку за кожним видом  використання у межах граничних норм, а саме:

- для ведення особистого селянського господарства – у розмірі не більш як 2 гектари;

- для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка): у селах – не більш як 0,25 гектара, в селищах – не більш як 0,15 гектара, в містах – не більш як 0,10 гектара;

- для індивідуального дачного будівництва – не більш як 0,10 гектара;

- для будівництва індивідуальних гаражів – не більш як 0,01 гектара;

- для ведення садівництва – не більш як 0,12 гектара.

При цьому, пільги не передбачено на земельні ділянки, що утворилися за рахунок переданих за рішенням відповідної ради земельних  часток (паїв).

Отже, фізичні особи, які вийшли на пенсію не за віком (за вислугу років, по інвалідності, у разі втрати годувальника тощо) після досягнення ними пенсійного віку, мають право на пільгу щодо сплати земельного податку за земельні ділянки, що належать їм на правах приватної власності (за винятком земельних паїв).

В такому випадку фізична особа для отримання пільги має подати до фіскального органу за місцезнаходженням земельної ділянки заяву довільної форми про надання пільги та документи, що посвідчують її право на пільгу (пенсійне посвідчення (за віком)).

Зазначена норма передбачена п. 281.1, п. 281.2 ст. 281 Податкового кодексу України.

Після створення відокремленого підрозділу протягом 10 робочих днів подається повідомлення за ф. № 20-ОПП

Платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік у контролюючих органах за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, а також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об’єктів оподаткування або об’єктів, які пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку).

Об’єктом оподаткування можуть бути майно, товари, дохід (прибуток) або його частина, обороти з реалізації товарів (робіт, послуг), операції з постачання товарів (робіт, послуг) та інші об’єкти, визначені податковим законодавством, з наявністю яких податкове законодавство пов’язує виникнення у платника податкового обов’язку.

Повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (форма за № 20-ОПП) визначене у додатку 11 «Порядку обліку платників податків і зборів» у редакції наказу МФУ від 22.04.14 № 462.

Отже, відокремлений підрозділ юридичної особи зобов’язаний стати на облік у фіскальних органах, повідомляти про всі об’єкти оподаткування і об’єкти пов’язані з оподаткуванням, через які здійснюється діяльність або щодо яких виникає обов’язок із сплати податків та зборів у відокремленого підрозділу шляхом подання до контролюючого органу повідомлення  за ф. № 20-ОПП.

Форма за № 20-ОПП подається протягом 10 робочих днів після створення відокремленого підрозділу.

Юридична особа подає до контролюючого органу повідомлення за ф. № 20-ОПП щодо підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об’єктів оподаткування або об’єктів, які пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність юридичною особою, крім об’єктів оподаткування, відомості щодо яких надані до відповідних контролюючих органів відокремленими підрозділами такої юридичної особи.

Зазначена норма передбачена п. 15.1. ст. 15; п. 22.1 ст. 22; п. 63.3 ст. 63  Податкового кодексу України.

Підприємці на загальній системі оподаткування застосовують РРО, а за певним видами діяльності КОРО та РК

Суб`єкти господарювання – фізичні особи, що знаходяться на загальній системі оподаткування, при здійсненні розрахункових операцій в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) повинні застосовувати РРО, крім суб`єктів господарювання, яким дозволено проводити розрахункові операції без застосування РРО з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій відповідно до чинного законодавства.

Постановою КМУ від 23.08.2000 № 1336, розробленою Перелік окремих форм та умов проведення діяльності у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, яким дозволено проводити розрахункові операції без застосування РРО з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій.

Пунктом 2 Постанови № 1336 встановлено граничний розмір річного обсягу розрахункових операцій з продажу товарів (надання послуг), у разі перевищення якого застосування РРО є обов’язковим.

Тобто, для окремих форм та умов проведення діяльності, визначених у пунктах Переліку, яким дозволено проводити розрахункові операції без застосування РРО з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій граничний розмір складає 200 тис. грн. на один суб’єкт господарської діяльності або 75 тис. грн. на один структурний (відокремлений) підрозділ (пункт продажу товарів (надання послуг)), в залежності від форми та умов проведення діяльності.

Зазначена норма передбачена п.1 ст. 3; ст. 10 Закону України від 06.07.1995 № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».

 

У Запоріжжі викрито конвертаційний центр, який "відмив" 180 мільйонів гривень

 

У Запоріжжі співробітники оперативних підрозділів Головного управління ДФС у Запорізькій області ліквідували конвертаційний центр.

Встановлено, що до складу злочинного угруповання входили шестеро осіб, які надавали підприємствам реального сектора економіки послуги з мінімізації податків шляхом переведення безготівкових коштів у готівку, безпідставного формування ПДВ і подальшої легалізації коштів.

Для здійснення незаконної діяльності зловмисники створили і зареєстрували 17 фіктивних підприємств. Безготівкові грошові кошти підприємств реального сектора економіки надходили на їх рахунки у вигляді оплати за нібито придбані товари чи надані послуги. Після цього дані кошти конвертувалися за допомогою банківських карт у готівку за грошову винагороду в розмірі близько 12%.

Крім того, в своїй діяльності учасники конвертаційного центру використовували схему "зустрічних потоків".

Загальна сума проконвертованих грошових коштів становить близько 180 мільйонів гривень, завдані державному бюджету збитки – близько 30 мільйонів.

У даний час встановлено 12 підприємств – вигодонабувачів.

У результаті проведених семи обшуків було виявлено та вилучено готівкові кошти у національній та іноземній валюті в еквіваленті понад 960 тисяч гривень, комп'ютерна техніка, 16 печаток фіктивних підприємств, 15 факсиміле, чорнові записи, бухгалтерські документи.

На грошові кошти на банківських рахунках 15 підприємств накладено арешт на суму понад 530 тисяч гривень.

Відкрито кримінальне провадження за ч. 2 ст. 205 (фіктивне підприємництво) КК. Слідчі дії тривають.

 

 

Юристи фіскальної служби виграли судових справ на користь держави майже 150 мільйонів гривень

 

З початку року у Запорізькій області на розгляді в судах всіх інстанцій знаходилось 3364 справи, де стороною виступали органи ДФС на загальну суму майже 5 мільярдів 116 мільйонів гривень. З них майже 2 тисячі справ розглядалися за позовами платників податків до органів ДФС, та 1403 справи – за позовами органів ДФС до платників податків.

За результатами судового розгляду за 7 місяців на користь органів ДФС вирішено 346 судових справ на понад 148 мільйонів гривень, що складає 65% від кількості розглянутих справ та майже 60% – від суми. На користь платників вирішено 186 справ на суму понад 100 мільйонів гривень, що складає 35% від загальної кількості та 40% – від суми.

 

На Запоріжжі фігуранти кримінальних проваджень відшкодували майже 12 мільйонів гривень

 

З початку року за матеріалами співробітників оперативних підрозділів фіскальної служби Запорізької області розпочато 62 кримінальних провадження, 60 з яких – це тяжкі та особливо тяжкі злочини у сфері економіки.

Як зазначив в. о. начальника оперативного управління ГУ ДФС у Запорізькій області Богдан Красюк, близько половини загальної кількості викритих правопорушень стосуються ухилення від сплати податків і зборів в особливо великих розмірах.

Щодо порушників 17 досудових розслідувань вже направлено до суду, серед яких 12 – з обвинувальним актом та 5 – для звільнення від кримінальної відповідальності у зв'язку з повним відшкодуванням збитків.

– Законодавство передбачає звільнення від кримінальної відповідальності, якщо фігурант справи визнав свою провину та погасив збитки, що завдав державі. У Запорізькій області за матеріалами, розпочатими оперативними співробітниками, порушники відшкодували 11 мільйонів 900 тисяч гривень. Ми передали відповідні дані до суду, – повідомив Богдан Красюк.

Підсумовуючи роботу управління за 7 місяців поточного року, він відзначив, що співробітники оперативних підрозділів ліквідували діяльність чотирьох "конвертаційних центрів", загальний обсяг проконвертованих коштів у яких становив 470 мільйонів гривень. У результаті відпрацювання контрагентів "конвертцентрів" та фіктивних суб’єктів господарювання стягнуто майже 15 мільйонів гривень.

За фактами незаконних заявок на відшкодування ПДВ з бюджету розпочато 4 кримінальні провадження, виявлено 22 факти ухилення від сплати ПДВ.

У сфері протидії незаконному обігу підакцизних товарів у Єдиному реєстрі досудових розслідувань обліковано 10 проваджень за ч.3 ст.204 КК України та 3 провадження за ст.199 КК України. Крім цього, ліквідовано 6 "підпільних цехів", які спеціалізувалися на виробництві фальсифікованих алкогольних напоїв. Із незаконного обігу вилучено товари підакцизної групи на суму майже 24 мільйони гривень.

 

 

Запорізька митниця працює у режимі "єдиного вікна"

 

З першого серпня 2016 року посилено взаємодію між ДФС та іншими контролюючими органами при здійсненні митного, санітарно-епідеміологічного, ветеринарно-санітарного, фітосанітарного, екологічного, радіологічного та інших видів контролю шляхом впровадження інформаційної системи за принципом "єдиного вікна" з використанням електронних засобів передачі інформації.

Як зазначив в. о. начальника Запорізької митниці ДФС Антон Жучков, "єдине вікно" – це, перш за все, сучасний інструмент спрощення митних процедур, який передбачає створення єдиної електронної бази даних результатів державного контролю товарів, що переміщуються через митний кордон України, та дозволяє здійснювати взаємодію в автоматичному режимі.

– На сьогоднішній день уже проведено навчання співробітників митниць та суміжних органів щодо застосування програмного забезпечення "єдиного вікна", яке складається з кількох частин, – зазначив керівник митниці.

Перша частина – це робоче місце митника. Тобто це той модуль у складі автоматизованої системи митного оформлення, який дозволяє митнику виконувати завдання, визначені встановленим порядком інформаційного обміну.

Друга частина – це автоматизована система, яка відповідає за прийняття повідомлень від декларанта та за розсилку повідомлень, у тому числі за принципом "мовчазної згоди". Працює повністю в автоматичному режимі.

Третя частина – модуль для роботи контролюючих органів. Це – веб-інтерфейс, який дозволяє працівникам контролюючих органів переглядати надіслані декларантами документи, приймати рішення по цим справам, вносити результати видів контролю та узгоджувати час проведення огляду.

Запорізька митниця ДФС провела спільну нараду з представниками регіональних контролюючих органів з питань взаємодії під час здійснення державного контролю за принципом "єдиного вікна". Учасники зібрання засвідчили готовність служб Запорізького регіону до впровадження нової технології.

– Перший досвід застосування принципу "єдиного вікна" свідчить про позитивні результати впровадження ефективного та оперативного інформаційного обміну з іншими контролюючими органами із застосуванням сучасних ІТ-технологій, адже створення "єдиного вікна" покликано скоротити час, необхідний для завершення митного контролю, мінімізувати корупційні прояви та кількість правопорушень, – наголосив Антон Жучков.

 

Податковий календар

                                             19 серпня 2016 року

Останній день сплати:

 - рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів за ІІ квартал,

- рентної плати за спеціальне використання води за ІІ квартал,

- рентної плати за користування надрами без рентної плати за користування надрами при видобуванні вуглеводневої сировини за ІІ квартал;

- екологічного податку за ІІ квартал;

- туристичного збору за ІІ квартал 2016 року,

- збору за місця для паркування транспортних засобів за ІІ квартал 2016 року;

- єдиного податку платниками ІІІ групи, за результатами декларацій поданих за ІІ квартал;

- авансових внесків з єдиного податку фізичними особами – підприємцями, які обрали спрощену систему оподаткування І та ІІ груп;

- частини чистого прибутку (доходу), державними унітарними підприємствами та об’єднаннями за результатами фінансово-господарської діяльності за ІІ квартал 2016 року;

- податку на прибуток підприємств за ІІ квартал 2016 року;

- податку на додану вартість за  ІІ квартал 2016 року.

 

При використанні пального виключно у власних цілях реєстрація платником акцизного податку з реалізації пального не здійснюється

            Реалізація пального – це будь-які операції з передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України на підставі договорів купівлі-продажу, міни, поставки, дарування, комісії, доручення (у тому числі передача на комісійну/довірчу реалізацію), поруки, інших господарських та цивільно-правових договорів або за рішенням суду, іншого компетентного державного органу чи органу місцевого самоврядування за плату (компенсацію) або без такої, які передбачають перехід права власності або права розпорядження, а також передачу (відпуск, відвантаження) пального на підставі договорів про виробництво із сировини замовника (абз. другий пп. 14.1.212 ст. 14 Податкового кодексу України).

У випадку, коли придбане суб’єктом підприємництва пальне використовується виключно для власних потреб і не укладається будь-яких договорів з його реалізації, то реєструватися платником акцизного податку з реалізації пального не потрібно, оскільки така операція не є реалізацією пального.

Якщо здійснюються операції з передачі (відпуску, відвантаження) пального іншим особам чи будь-які інші операції з пальним на митній території України, які визначені в абз. другому пп. 14.1.212 ст. 14 ПКУ, то до початку здійснення таких операцій необхідно зареєструватися платником акцизного податку з реалізації пального.

В цьому випадку  необхідно складати акцизні накладні на такі обсяги реалізації, а також на обсяги пального, що використовується для власного споживання, зареєструвавши накладні в Єдиному реєстрі акцизних накладних.

Зазначена норма роз’яснена листом ДФС України від 20.07.2016 р. N 24565/7/99-99-15-03-03-17.

Розроблено проект наказу „Про внесення змін до форми декларації акцизного податку та Порядку заповнення та подання декларації акцизного податку”

На офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України (www.sfs.gov.ua) у підрозділі «Проекти регуляторних актів» розділу «Діяльність» розміщений проект наказу МФУ „Про внесення змін до форми декларації акцизного податку та Порядку заповнення та подання декларації акцизного податку”.

Проектом передбачається викладення у новій редакції Порядку заповнення та подання декларації акцизного податку і форми декларації акцизного податку та додатків до неї, затверджених наказом МФУ від 23.01.15 № 14.

Зауваження та пропозиції до зазначеного проекту наказу можна надсилати на адресу ДФС України: 04655, МПС, м. Київ - 53, Львівська площа, 8, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. та МФУ: 01008, м. Київ-8, вул. Грушевського, 12/2, e-mail:  Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її..

         Постачальник талонів і пластикових карт на паливно-мастильні матеріали не повинен реєструватись платником акцизного податку  з реалізації пального

            Реалізація пального – це будь-які операції з передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України на підставі договорів купівлі-продажу, міни, поставки, дарування, комісії, доручення (у т. ч. передача на комісійну/довірчу реалізацію), поруки, інших господарських та цивільно-правових договорів або за рішенням суду, іншого компетентного державного органу чи органу місцевого самоврядування за плату (компенсацію) або без такої, які передбачають перехід права власності або права розпорядження, а також передачу (відпуск, відвантаження) пального на підставі договорів про виробництво із сировини замовника (абз. другий пп. 14.1.212 ст. 14 Податкового кодексу України).

При цьому, операції з видачі (купівлі-продажу) смарт-карток та/або талонів на пальне не є операціями з реалізації пального.

Отже, у разі відсутності власних/орендованих АЗС, нездійснення фактичного отримання пального та його фізичного відпуску споживачу, а також нездійснення інших операцій з реалізації пального, визначених абз. другим пп. 14.1.212 ст. 14 Кодексу, підприємство не повинно реєструватись платником акцизного податку з реалізації пального, оскільки не здійснює операції з реалізації пального.

Зазначена норма роз’яснена листом ДФС України від 20.07.2016 р. N 24565/7/99-99-15-03-03-17.

Порядок застосування книг ОРО на РРО, книг обліку розрахункових операцій на господарську одиницю за новими формами

Наказом МФУ від 14.06.2016 р. № 547 затверджено нові форми книги обліку розрахункових операцій (книга ОРО) на реєстратор розрахункових операцій (РРО), книги обліку розрахункових операцій на господарську одиницю. 

Так, затверджені форми книг ОРО передбачають відображення загальної суми розрахунків (графа 5), суми розрахунків, що оподатковуються ПДВ (графа 6), суми розрахунків, що оподатковуються акцизним податком (графа 7), суми ПДВ (графа 8), суми акцизного податку (графа 9). 

У теперішній час перші та наступні книги ОРО на РРО мають реєструватись виключно за новими формами.   

При цьому, п. 3 Наказу № 547 установлено, що вимоги до форми і змісту книг ОРО та розрахункових книжок у частині відображення інших податків (зборів), крім ПДВ, не поширюються на здійснення у них записів про рух готівки та про суми розрахунків на підставі розрахункових документів, що друкуються РРО, версії внутрішнього програмного забезпечення яких включені до Державного реєстру РРО, до набрання чинності цим наказом.

Наказ набрав чинність 26 липня 2016 року (опублікований в Офіційному віснику України  26.07.2016 р. №56).

Отже, суб’єкти господарювання можуть продовжувати використовувати раніше зареєстровані книги ОРО на РРО за старою формою до першої із подій: закінчення книги ОРО, завершення строку служби або припинення застосування відповідного РРО, виникнення підстав для перереєстрації або скасування реєстрації книги.

Такі книги дозволяється перереєстровувати лише у перехідний період – протягом місяця після набрання чинності Наказом № 547.

Після спливу зазначеного терміну у разі виникнення підстав для перереєстрації книг ОРО, здійснюється реєстрація другої або наступної книги ОРО на РРО за новою формою.   

При цьому суб'єкти господарювання, які реалізують підакцизні товари, в касових чеках яких обов’язковим реквізитом є дані про акцизний податок, використовуючи раніше зареєстровані книги ОРО (за старою формою) здійснюють у них записи наступним чином: 

-  1) у назвах граф 6, 7 книги ОРО за старою формою слід дописати знак «/» та відповідно слова «за ставкою акцизного податку», «сума акцизного податку»;  

- 2) за наявності розрахункових операцій за товари підакцизної групи послідовно вносяться:  у графу 6 – суми розрахунків, що оподатковуються за ставкою ПДВ, «/», суми розрахунків, що оподатковуються за ставкою акцизного податку; у графу 7 – сума ПДВ», «/», сума акцизного податку.  

Ведення у такий спосіб книги ОРО є не зручним, тому доцільно звернутись до органу ДФС за місцем реєстрації книги для реєстрації другої та наступної книги ОРО на РРО за новою формою.

У суб'єктів господарювання, діяльність яких не пов'язана з реалізацією підакцизних товарів, касові чеки, що друкуються РРО, не містять даних про акцизний податок та відповідні графи 7, 9 книги ОРО будуть не заповненими.

Отже, такі суб’єкти господарювання можуть продовжувати використовувати раніше зареєстровані книги ОРО без внесення до них будь-яких змін, але лише до виникнення зазначених вище підстав для припинення використання книги.  

Зазначений порядок роз’яснено листом ДФС України від 05.08.2016 р. N 26665/7/99-99-08-01-03-17.    

Виробникам сільськогосподарської продукції, при відпуску пального на виконання робіт технікою підрядника, необхідно зареєструватися платником акцизного податку з реалізації пального

Реалізація пального - це будь-які операції з передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України на підставі договорів купівлі-продажу, міни, поставки, дарування, комісії, доручення (в тому числі передача на комісійну/довірчу реалізацію), поруки, інших господарських та цивільно-правових договорів або за рішенням суду, іншого компетентного державного органу чи органу місцевого самоврядування за плату (компенсацію) або без такої, які передбачають перехід права власності або права розпорядження, а також передачу (відпуск, відвантаження) пального на підставі договорів про виробництво із сировини замовника. Не вважаються реалізацією пального операції з передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України на підставі договорів зберігання (пп. 14.1.212 ст. 14 Податкового кодексу України).

За договором підряду одна сторона (підрядник) зобов'язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням другої сторони (замовника), а замовник зобов'язується прийняти та оплатити виконану роботу (ст. 837 Цивільного кодексу України).

Отже, виробникам сільськогосподарської продукції при заправці пальним техніки підрядника, винайманої ними на умовах договору підряду, здійснюється передача (відпуск, відвантаження) пального до такого підрядника, що є операцією з реалізації пального.

Як наслідок, до початку здійснення таких операцій необхідно зареєструватися платником акцизного податку з реалізації пального.

Зазначена норма роз’яснена листом ДФС України від 20.07.2016 р. N 24565/7/99-99-15-03-03-17.

Помилково отримані кошти, які повернуто у п’ятиденний термін, не підлягають оподаткуванню ПДВ

Об’єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з постачання товарів та послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

Постачання товарів - це будь-яка передача права на розпоряджання товарами як власник, у тому числі продаж, обмін чи дарування такого товару, а також постачання товарів за рішенням суду.

Постачання послуг - це будь-яка операція, що не є постачанням товарів, чи інша операція з передачі права на об’єкти права інтелектуальної власності та інші нематеріальні активи чи надання інших майнових прав стосовно таких об’єктів права інтелектуальної власності, а також надання послуг, що споживаються в процесі вчинення певної дії або провадження певної діяльності.

Помилкове списання/зарахування коштів це - списання/зарахування коштів, унаслідок якого з вини банку або клієнта відбувається їх списання з рахунку неналежного платника та/або зарахування на рахунок неналежного отримувача.

Підприємства незалежно від форм власності мають повертати платникам у п’ятиденний термін помилково зараховані на їхні рахунки кошти.

Якщо власник рахунку не повернув у зазначений термін помилково одержані кошти, то їх повернення має здійснюватись у загальному претензійно-позовному порядку.

Отже, якщо договірні відносини щодо постачання товарів/послуг між суб’єктами господарювання відсутні, то отримані неналежним отримувачем кошти, які повернуто у п’ятиденний термін, не підлягають оподаткуванню ПДВ.

Зазначена норма визначена п.п. 14.1.185 та п.п. 14.1.191 ст. 14; п. 185.1 ст. 185 Податкового кодексу України; «Інструкцією про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті», затвердженої постановою НБУ від 22.01.04 № 22; ст. 6 Указу Президента України від 16.03.1995 №227/95 «Про заходи щодо нормалізації платіжної дисципліни в народному господарстві України».

До уваги неприбуткових організацій: затверджено Порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та Звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації

 

КМУ постановою від 13.07.16 № 440 затвердив Порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру.

Постанова №440 набрала чинності 16 липня 2016 року (опублікована в «Урядовому кур’єрі» 16.07.2016 №132).

ДФС протягом двох місяців з дня набрання постановою чинності (з 16 липня 2016 року) надсилатиме до неприбуткових організацій, письмові запити про надання у місячний строк з дня їх отримання відповіді щодо відповідності неприбуткової організації вимогам, встановленим пунктом 133.4 ПКУ.

 

Крім зазначеної відповіді, неприбуткові організації мають надати завірені копії установчих документів, а житлово-будівельні кооперативи – завірені копій документів, що підтверджують дату прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку та факт спорудження або придбання такого будинку житлово-будівельним (житловим) кооперативом.

 

Якщо неприбуткова організація відповідає вимогам п. 133.4 ПКУ, ДФС приймає рішення про включення такої організації до Реєстру неприбуткових установ.

 

Якщо подані документи не відповідають вимогам, встановленим в п. 133.4 ПКУ, неприбутковій організації надсилається відповідне повідомлення.

При цьому, така організація не може бути виключена до 01.01. 2017 р. з Реєстру неприбуткових установ та організацій.

 

Крім того, МФУ наказом від 17.06.2016 № 553 затвердив Звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації.

Наказ №553 набирає чинності з дня його офіційного опублікування (опублікований в «Офіційному віснику України» від 02.08.2016 №58).

Нова декларація з ПДВ вперше подається за серпень 2016 року

Наказом N 503 внесено зміни до деяких наказів Міністерства фінансів України, зокрема,  затверджено зміни до форми податкової декларації з податку на додану вартість, затвердженої наказом МФУ від 28.01.2016 N 21.

Наказ №503 набирає чинності з дня його офіційного опублікування (опублікований 01.07.2016 у "Офіційному віснику України" N 49).

Звітність з ПДВ з урахуванням змін, внесених наказом №503, вперше подається:

- місячна - за серпень 2016 року (граничний термін подання – 20 вересня 2016 р.);

- квартальна  - за IV квартал 2016 року (граничний термін подання – 10 лютого 2017 р.).

Визначення суми пільг з податку на прибуток у Звіті про суми податкових пільг, якщо фінансовий результат зменшується на  від’ємне значення об’єкта оподаткування попередніх років

Суб’єкт господарювання, що не сплачує податки та збори у зв’язку з отриманням податкових пільг, веде облік сум таких пільг та складає Звіт про суми податкових пільг за формою визначеною постановою КМУ від 27.12.2010 № 1233.

Зокрема, у Звіті відображається сума податку на прибуток, яка не сплачена до бюджету у зв’язку з отриманням податкових пільг.

При визначенні об’єкта оподаткування податком на прибуток фінансовий результат до оподаткування зменшується, зокрема, на суму від’ємного значення об’єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років, з урахуванням обмежень визначених п. 3 підр. 4 розд. XX Податкового кодекса (п. 140.4.2 ст. 140 ПКУ).

У Звіті про суми податкових пільг, якщо об’єкт оподаткування з податку на прибуток має позитивне значення, сума пільги, що передбачає врахування збитків минулих  років , розраховується таким чином:

     - сума від’ємного значення попереднього звітного року в межах суми прибутку звітного періоду х розмір базової ставки податку :100.

Якщо об’єкт оподаткування з податку на прибуток у звітному періоді має від’ємне значення або дорівнює нулю (без врахування від’ємного значення об’єкта оподаткування попереднього звітного року), то втрати до бюджету не виникають та сума пільги не визначається.

Суб'єкти господарювання повинні застосовувати РРО, які включені до Державного реєстру РРО

Суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або безготівковій формі при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані застосовувати РРО, що включені до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій.

Не підлягають виключенню з Державного реєстру моделі РРО, що раніше пройшли первинну реєстрацію та використовуються суб'єктом господарювання, до закінчення строку їх служби (строку, протягом якого виробник (постачальник) гарантує працездатність таких реєстраторів, у тому числі комплектувальних виробів та їх складових частин, збереження інформації у фіскальній пам'яті, за умови дотримання користувачем вимог експлуатаційних документів).

 Строк між первинною реєстрацією РРО та датою їх виключення з Державного реєстру не повинен бути меншим семи років.

 У разі зміни законодавчих вимог до використання РРО виробник (постачальник) зобов'язаний, за наявності технічних можливостей, здійснити доопрацювання РРО.

ДФС України наказом від 16.06.2016 N535 затвердила Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій.

 

Державний реєстр містить перелік РРО, дозволених до первинної реєстрації, а також первинна реєстрація яких заборонена. До Реєстру увійшла 141 модель касових апаратів.

Зазначена норма передбачена п. 3 ст. 3 та абз. третім ст. 12 Закону України від 06.07.1995 N 265/95-ВР "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг".

Книгу обліку доходів і витрат підприємець на загальній системі оподаткування веде самостійно

Фізичні особи – підприємці на загальній системі оподаткування зобов’язані вести Книгу обліку доходів і витрат, у якій щоденно на підставі первинних документів здійснюються записи про операції, що відбулися у звітному (податковому) періоді.

Записи у Книзі виконуються за підсумками робочого дня, протягом якого отримано  дохід.

Дохід, отриманий від здійснення господарської діяльності відображається сумарним підсумком за місяць, квартал, рік, і включає, зокрема, кошти, що надійшли на поточний рахунок, касу платника податків та/або отримано готівкою, сума заборгованості, за якою минув строк позовної давності, вартість безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг).

Наймані особи, які перебувають у трудових відносинах із самозайнятою особою Книгу не ведуть і записи в ній не здійснюють.

Тобто фізична особа – підприємець на загальній системі оподаткування заповнює Книгу самостійно за підсумками робочого дня, протягом якого отримано дохід.

Дані Книги заповнюються у гривнях з копійками та використовуються підприємцем для заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи.

Порядок ведення Книги фізичними особами – підприємцями на загальній системі оподаткування встановлений наказом Міндоходів від 16.09.2013 № 481.

 

У 2016 році податкова соціальна пільга застосовується у разі якщо місячна заробітна плата не перевищує 1930 грн.

 

Податкова соціальна пільга застосовується до доходу, нарахованого на користь платника податку протягом звітного податкового місяця як заробітна плата (інші прирівняні до неї відповідно до законодавства виплати, компенсації та винагороди), якщо його розмір не перевищує суми, що дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 гривень ( пп. 169.4.1 ст. 169 Податкового Кодексу України).

Законом України від 25.12.15 N 928-VIII "Про Державний бюджет України на 2016 рік" на 1 січня 2016 року прожитковий мінімум для працездатної особи (в розрахунку на місяць) установлено в розмірі 1378 грн.

 Отже розмір доходу (заробітної плати), що дає право на податкову соціальну пільгу у 2016 році, становить 1930 грн. на місяць (1378 грн. х 1,4).

У разі перевищення місячної заробітної плати понад установлений розмір (у 2016 році - 1930 грн.), податкова соціальна пільга не застосовується.

 

На єдиний податок можна перейти один раз протягом календарного року

Суб’єкт господарювання, який є платником інших податків  може прийняти рішення про перехід на спрощену систему оподаткування шляхом подання заяви до фіскального органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу.

Такий суб’єкт господарювання може здійснити перехід на спрощену систему оподаткування  один раз протягом календарного року.

Перехід на спрощену систему оподаткування може бути здійснений за умови, якщо протягом календарного року, що передує періоду переходу на спрощену систему оподаткування, суб’єктом господарювання дотримано вимоги, встановлені в  п. 291.4 ст.291 Податкового кодексу, щодо кількості найманих осіб, обсягу доходу та здійснення певних видів діяльності.

До поданої заяви додається розрахунок доходу за попередній календарний рік.

Дохід за попередній календарний рік, що передує року переходу на спрощену систему оподаткування, визначається на момент подання заяви із врахуванням запланованої суми отримання доходу, за період що залишився до кінця року після подання  заяви.

Зазначені норми визначені п.298.1.4 ст.298 Податкового кодексу України.

Добровільна реєстрація платником ПДВ

 

У разі добровільної реєстрації особи як платника ПДВ реєстраційна заява за формою 1-ПДВ подається не пізніше ніж за 20 календарних днів до початку податкового періоду, з якого такі особи вважатимуться платниками податку та матимуть право на податковий кредит і виписку податкових накладних.

У разі відсутності підстав для відмови у реєстрації особи як платника ПДВ фіскальний орган протягом трьох робочих днів після надходження реєстраційної заяви вносить до реєстру платників ПДВ запис про реєстрацію такої особи як платника ПДВ:

 

- з бажаного (запланованого) дня реєстрації, зазначеного у реєстраційній заяві, що відповідає даті початку податкового періоду (календарного місяця), з якого такі особи вважатимуться платниками податку та матимуть право на виписку податкових накладних;

 

- з першого числа місяця, наступного за днем спливу 20 календарних днів після подання реєстраційної заяви до фіскального органу, якщо бажаний (запланований) день реєстрації у заяві не зазначено;

Зазначена норма передбачена п. 183.3 та п. 183.9 ст. 183 Податкового кодексу України.

             ГУ ДФС у Запорізькій області