Друк

ОБЕРЕЖНО – ШАХРАЇ

Останнім часом спостерігається істотне зростання шахрайств з використанням Інтернету. Найчастіше зловмисники намагаються заволодіти даними платіжних карток своїх жертв. Причому вони можуть представлятися майбутнім жертвам співробітниками банку, розповідати історії про «проблеми в системі», про необхідність терміново відновити втрачені персональні дані клієнта, щоб зберегти гроші на рахунку, або ж щоб переконатися, що ваша картка не була вкрадена. «Легенди» можуть різнитися, але мета у них одна:

отримати ваші персональні і карткові дані.

Вас можуть попросити прочитати код, який прийде sms-повідомленням і, начебто, буде підтверджувати те, що картка ваша, і з нею все в порядку. Знайте: як тільки він буде озвучений - гроші з вашого рахунку перекочують до кишені злодія.

Отже, щоб не стати жертвою інтернет-шахраїв, дотримуйтеся наступних правил:

1. Нікому і ніколи не повідомляйте свій ПІН-код.

2. Ні в якому разі не надавайте особисту інформацію у відповідь на електронні листи або дзвінки з нібито банку. Краще самі передзвоніть на номер call-центру вашої фінустанови і з'ясуйте ситуацію.

3. Працівник банку ніколи не буде дзвонити з закритого номера. Якщо вас просять відправити пароль або інші карткові дані, не робіть цього, поки самі не зв'яжетеся з банком і не переконаєтеся, що це не спроба шахрайства.

4. Працівник банку ніколи не буде дзвонити вам, щоб запитати ваше «контрольне слово» з анкети та не прохатиме підійти до банкомату та виконати певні операції з картою під його диктовку.

 

5. Не залишайте персональні дані і дані про свою картку на інтернет-сайтах в оголошеннях.

6. Встановіть ліміт зняття готівки з картки: добовий і на кожну операцію. При необхідності, ви зможете легко його змінити, а ось шахраям це обмежить простір для дій. Підключіться до sms-банкінгу, щоб знати про всі операції по вашому рахунку.

Будьте обачними при будь-яких операціях в Інтернеті!
Адже якщо ви бажаєте придбати товари чи послуги (автомобіль, побутову техніку, одяг та інше) через інтернет, то погоджуйтеся лише за умови сплати після отримання товару. Перевіряйте рейтинги і відгуки про продавця товару. Використовуйте перевірені сайти, та ті сайти які страхують покупців від недобросовісних продавців.

Значна частина шахрайств відбувається по добре відомій схемі. Умовно її можна назвати: «Ваш родич потрапив у біду або в поліцію». У випадку, якщо ви отримали подібний дзвінок, поцікавтеся іменем та посадою співрозмовника, місцем знаходження вашого родича, на якого той посилається, та його прізвищем, ім`ям та по-батькові, датою народження. Зателефонуйте цьому родичеві, людям, які можуть знаходитися з ним поряд, або на спецлінію 102. Як правило, цих нехитрих заходів досить, щоб вивести шахрая на чисту воду.

Зафіксовано шахрайства по телефону по відношенню до ПІДПРИЄМЦІВ від імені осіб, які представляються співробітниками перевіряючих органів, в тому числі податкової, та щоб уникнути перевірки, шахраї пропонують переказати кошти на банківську картку або поповнити мобільний рахунок перевіряючих.

 

Відділ з питань НС, ЦЗН, ВПО, РС та МР виконавчого комітету Токмацької міської ради