free joomla slider module
Друк

Поради споживачу

 Кожен з нас хоча б раз стикався з тим, що купив зіпсований продукт, або ж зустрічався із ситуацією, коли ціна в ціннику і на чеку відрізняється. Який вихід в таких ситуаціях?

Обізнаний, значить озброєний.

Практичні рекомендації по захисту прав споживачів допоможуть вам захистити свої права. Споживачі, відповідно до ст. 4 ЗУ «Про захист прав споживачів», під час придбання, замовлення або використання продукції, яка реалізується на території України, для задоволення своїх особистих потреб мають право на:

- захист своїх прав державою;

 

- належну якість продукції та обслуговування;

- безпеку продукції;

- необхідну, доступну, достовірну та своєчасну інформацію про продукцію, її кількість, якість, асортимент, а також про її виробника (виконавця, продавця);

- відшкодування шкоди (збитків), завданих дефектною чи фальсифікованою продукцією або продукцією неналежної якості, а також майнової та моральної (немайнової) шкоди, заподіяної небезпечною для життя і здоров’я людей продукцією у випадках, передбачених законодавством;

- звернення до суду та інших уповноважених органів державної влади за захистом порушених прав;

- об’єднання в громадські організації споживачів (об’єднання споживачів).

- на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі.

         У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків споживач, в порядку та в строки, встановлені законодавством, згідно з ст.8 ЗУ «Про захист прав споживачів», має право вимагати:

- пропорційного зменшення ціни;

- безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;

- відшкодування витрат на усунення недоліків товару.    

         У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач, в порядку та в строки, встановлені законодавством і на підставі обов’язкових для сторін правил або договору, має право, згідно зі ст. 8 Закону України  «Про захист прав споживачів» за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:

- розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;

- вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар.

         У разі, якщо ціна на ціннику не збігається з цінною зазначеної в чеку, слід:

- викликайте старшого продавця або керуючого і вимагаєте, щоб вам продали за ціною, зазначеною на ціннику, як вимагає ч. 3 ст. 15 Закону України «Про захист прав споживачів». Різницю в ціні нехай стягають з тих, хто не встиг замінити цінник (це їх робота).

- якщо вам відмовляють, вимагайте, щоб був складений відповідний акт про те, що ціна на ціннику не відповідає дійсній, і ви відмовляєтеся платити за завищеною ціною. У куточку споживача є телефони “гарячих” ліній та управлінь із захисту прав споживачів. Телефонуйте, вимагайте надіслати представника для складання акту.

         З метою оскарження незаконних дій продавця також можна звернутися до Інспекції з питань  з захисту прав споживачів в Запорізькій області (м. Запоріжжя, вул. Олександрівська, 9).

Для цього:

- потрібно знайти свідків, які зможуть підтвердити ваші слова. Це можуть бути ваші друзі або родичі, які прийшли з вами в магазин;

- сфотографуйте цінник. Фотографія підійде в якості доказу для держорганів. Якщо у вас вийде додати в кадр дату і час – буде ще краще;

- вимагайте книгу скарг і обов’язково залиште в ній запис про те, що трапилося. Детально напишіть, що ви купували, коли, яка ціна була на ціннику, яка ціна у чеку;

- зверніться до Інспекції з питань захисту прав споживачів в Запорізькій області з заявою, складеною в двох примірниках . До заяви додайте фотографію цінника, зроблену в магазині, і чек; У результаті перевірки за вашою скаргою, Інспекція з питань захисту прав споживачів може оштрафувати магазин.

Практичні поради:

- ніколи не викидайте чеки, без них ви не зможете компенсувати витрачені кошти;

- зберігайте гарантійні талони;

- уважно дивіться на приклеєну етикетку, часто в супермаркетах  на старий цінник приклеюють новий зі свіжою датою;

- поняття «розфасовано» не одне і те ж з датою виготовлення. Найчастіше люди не звертають на це уваги;

- якщо ви серйозно налаштовані відстояти своє право, слід більш детально ознайомиться з Законом України «Про захист прав споживачів»;

- якщо ви втратили чек, не впадайте у відчай, його можна попросити відновити, продавець не зобов’язаний цього робити, але, якщо попросити, він допоможе вам”.